Από το πρώτο testride στο πρώτο σου ηλεκτρικό: οδηγός χωρίς άγχος

Η εμπειρία οδήγησης μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας δίνει μια πολύ διαφορετική αίσθηση στον αναβάτη σε σύγκριση με μια μοτοσυκλέτα που «φοράει» θερμικό κινητήρα.
Τι πρέπει να δοκιμάσεις σε ένα ηλεκτρικό test ride.
Πώς επιλέγεις αυτονομία με βάση τη δική σου χρήση.
Εξοπλισμός, εφαρμογές και «έξυπνα» features που αξίζουν.
Το πρώτο διάστημα συμβίωσης με ηλεκτρικό στην πόλη.
Τι πρέπει να δοκιμάσεις σε ένα ηλεκτρικό testride.
Η εμπειρία οδήγησης μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας δίνει μια πολύ διαφορετική αίσθηση στον αναβάτη σε σύγκριση με μια μοτοσυκλέτα που «φοράει» θερμικό κινητήρα. Η θέση οδήγησης είναι ίσως το μόνο χαρακτηριστικό που παραμένει ίδιο και στις δύο περιπτώσεις, όταν όμως ανοίξεις το γκάζι όλα μοιάζουν διαφορετικά. Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσεις και θα σου φανεί ασυνήθιστο είναι πως η επιτάχυνση έρχεται πιο «απότομα», όχι φυσικά σε βαθμό που θα σε τρομάξει, αλλά η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων σε συνδυασμό με τον τρόπο απόδοσης ενέργειας της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, προσδίδουν «γεμάτη» αίσθηση στο γκάζι. Το δεύτερο που πρέπει να δώσεις προσοχή είναι το γεγονός ότι απουσιάσει πλήρως το «φρενάρισμα του κινητήρα». Στις θερμικές μοτοσυκλέτες έχουμε συνηθίσει κατα την επιβράδυνση, καθώς κατεβάζουμε σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, να βασιζόμαστε και στην επιβράδυνση που πραγματοποιεί ο ίδιος ο κινητήρας όταν το γκάζι κλείνει και τα κινητά του μέρη απορροφούν ενέργεια. Στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αυτό φυσικά δε συμβαίνει. Όταν κλείσουμε το γκάζι σε έναν ηλεκτροκινητήρα, αυτός δεν επιβραδύνει, συνεπώς το φρενάρισμα εναπόκειται στις μανέτες των φρένων που πιέζει ο αναβάτης με τα δάxτυλά του. Από την παραπάνω περιγραφή, εξαιρούνται οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούν το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατα την πέδηση, όπου όταν αφήνουμε το γκάζι ή πατάμε το φρένο, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί αντίστροφα σαν γεννήτρια και χρησιμοποιεί αυτή την ενέργεια για να φορτίσει την μπαταρία.
Πώς επιλέγεις αυτονομία με βάση τη δική σου χρήση.
Το ζήτημα της αυτονομίας στα ηλεκτροκίνητα είναι αυτό που αποτελεί το πιο έντονο πεδίο συζήτησης γύρω από τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί φυσικά να κάνει την ερευνά του και να καταλήξει σε συμπεράσματα σχετικά με το τι θα καλύψει πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες του. Γεγονός είναι πως οι κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο κομμάτι της αυτονομίας και είναι κάτι που ομολογουμένως βελτιώνεται. Αν βρίσκεσαι λοιπόν στη διαδικασία έρευνας αγοράς, θα πρέπει να λάβεις υπόψη πως κάθε μπαταρία που φέρει ένα ηλεκτροκίνητο όχημα θα σου δώσει ένα συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων σε αυτονομία πρώτου χρειαστεί να βγάλεις τη βγάλεις για να τη φορτίσεις. ¶ρα καλό θα είναι να υπολογίσεις το σύνολο των αποστάσεων που καλύπτεις σε καθημερινή βάση, προκειμένου να στραφείς σε ένα δίκυκλο που είναι σε θέση να καλύψει αυτό τον αριθμό, χωρίς να σε «αφήσει» στη μέση μιας διαδρομής. Επιπλέον ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ελέγχεις, είναι και το διάστημα φόρτισης των μπαταριών. Συχνό φαινόμενο είναι πλέον οι εταιρείες να εξοπλίζουν τις μπαταρίες με συστήματα φόρτισης που επιτρέπουν στη μπαταρία να «γεμίσει» ένα μεγάλο ποσοστό σε μικρό διάστημα χρόνου ώστε να μπορέσεις να πραγματοποιήσεις κι άλλες διαδρομές μέχρι την τελική φόρτιση που θα γεμίσει πλήρως την μπαταρία.
Εξοπλισμός, εφαρμογές και «έξυπνα» features που αξίζουν.
Κακά τα ψέματα, ένα βασικό χαρακτηριστικό που «πουλάνε» τα ηλεκτρικά είναι τα πλήρως εκσυγχρονισμένα πακέτα ηλεκτρονικών εφαρμογών και λειτουργιών ασφαλείας που διαθέτουν. Ξεκινώντας από το τελευταίο, θα βρει κανείς ακόμα και σε μικρά σκούτερ-ας πούμε 125 κυβικών σε μια αναλογία- συστήματα εντοπισμού θέσης, ειδοποίηση σε περίπτωση μετακίνησης χωρίς να είναι κοντά ο οδηγός, ξεκλείδωμα από απόσταση κ.α. Επίσης, η συνδεσιμότητα μέσω bluetooth είναι κοινό χαρακτηριστικό για όλα σχεδόν τα ηλεκτροκίνητα, λειτουργία που διαυκολύνει μια σειρά από ενέργειες όπως η ενημέρωση του λογισμικού πολύ απλά μέσω της εφαρμογής που διαθέτει κάθε εταιρεία, πλοήγηση μέσω GPS, μουσική καθώς και κλήσεις από το κινητό. Οι παραπάνω χειρισμοί πραγματοποιούνται συνήθως μέσω οθονών τεχνολογίας ΤFT που παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το όχημα όπως ταχύτητα, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας και υπολειπόμενα χιλιόμετρα αυτονομίας.
Το πρώτο διάστημα συμβίωσης με ηλεκτρικό στην πόλη.
Όλα τα παραπάνω θα τα παρατηρήσεις σχεδόν αμέσως μόλις αρχίσεις να χρησιμοποιείς ένα ηλεκτροκίνητο για τις καθημερινές σου μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλα άρθρα, η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος μοιάζει ταυτόχρονα και με μια επένδυση, αφού το όφελος μιας τέτοιας κίνησης θα φανεί με τον καιρό. Αφότου έχεις αρχίσει να «γράφεις» καθημερινά χιλιόμετρα θα βλέπεις ότι το κόστος μετακίνησης έχει μειωθεί σημαντικά, όπως και το κόστος συντήρησης. Αντί για στάσεις στο βενζινάδικο θα έχεις στο μυαλό σου να φορτίζεις άλλη μια συσκευή το βράδυ πριν κοιμηθείς ή όσο βρίσκεσαι στη δουλειά. Αυτό που θα πρέπει να συνεχίσεις να έχεις στο μυαλό σου όπως και με οποιοδήποτε άλλο όχημα, είναι η φθορά σε συγκεκριμένα μέρη όπως τα λάστιχα ή τα τακάκια, τα περιφερειακά δηλαδή που απαιτούν την προσοχή μας ανεξάρτητα από τον τύπο του κινητήρα που κινεί τον πίσω τροχό.


